Aikuisten liikuntaryhmien tuntikuvaukset

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuolto-menetelmä. FasciaMethod  koostuu liikkuvuusharjoittelusta, täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. Harjoittelu on rauhallista, laaja-alaista, täysiä nivelten liikeratoja hyödyntävää.

Jooga on kehon ja mielen terapiaa ja rentoutumista, missä keho, mieli sekä hengitys liittyvät toisiinsa. Se on kiireettömyyden tavoittelua sekä löytöretkeä itseensä. Joogaharjoituksissa lisätään kehotietoisuutta ja opitaan läsnäolon ja olemisen taitoa. Harjoitukset vahvistavat ja lisäävät liikkuvuutta kireissä lihaksissa sekä lisäävät liikelaajuutta nivelissä.

Kehonhuolto -tunneilla huolletaan kehoa eri tavoin ja välinein. Tuntien sisältö vaihtelee toiminnallisesta ja dynaamisesta venyttelystä rentoutumiseen. Myös ryhmän toiveet huomioidaan tuntien suunnittelussa.

Kuntojumppa on monipuolista perusjumppaa, joka sisältää lihashuoltoa, venyttelyä, liikkuvuus- ja rentousharjoituksia. Tavoitteena on peruskunnon säilyttäminen ja hyvä olo. Sopii varttuneemmillekin. Tule mukaan, vaikka edellisestä jumppakerrasta olisi kulunut jo useampi vuosi. 

CORERP - Tunnin pääpaino on keskivartalossa, reisissä ja pepussa. Tuntiin sisältyy sykkeen nostatus osio.

Jumppamix on tunti, jonka teema vaihtuu 2 viikon välein. Teemoja ovat mm. kahvakuula, omankehon paino, keppijumppa ja käsipainot.

Kuntocircuitissa treenataan kiertoharjoitteluna monipuolisesti eri lihasryhmiä. Tunnin alussa on alkulämmittely ja lopussa loppuverryttely. Tunneilla käytetään mm. kahvakuulia, oman kehon painoa, irtopainoja ja kuminauhoja. Sopii kaikenkuntoisille naisille ja miehille.

Kuntonyrkkeilyssä tehdään harjoituksia sekä itsenäisesti että parin kanssa. Tunnilla koko vartalo saa liikettä ja erityisesti niska-hartiaseutu. Vartalonhallinta kehittyy ja kaloreita palaa. Tehdään lisäksi monipuolisia lihaskuntoharjoituksia kehonpainolla ja lopuksi venytellään. Tunti sopii miehille sekä naisille ja myös nuorille!

Kuntosalicircuitissa treenataan kiertoharjoitteluna monipuolisesti eri lihasryhmiä. Tunnin alussa on alkulämmittely ja lopussa loppuverryttely. Tunneilla käytetään mm. kuntosalilaitteita, kahvakuulia, oman kehon painoa ja kuminauhoja.

Lihaskuntojumppa 75 min sisältää helpon alkulämmittelyn, monipuolista lihaskunto-harjoittelua, sekä loppuvenyttelyn. Tunneilla käytetään oman kehon painoa, sekä käsipainoja, step-lautoja, kuminauhoja ja keppejä. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kokeneille liikkujille. Tunti kehittää lihasten voimaa ja kestävyyttä, sekä aerobista kuntoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

Miesten sähly - Alussa lämmittely pallotellen ja sitten pelataan tosissaan, mutta kuitenkin hyvällä mielellä. Oma maila mukaan!

Naisten sähly - Sählyä kannustavassa ja leppoisassa seurassa aikuisille naisille ja yli 13-vuotiaille nuorille naisille. Ei edellytä aikaisempaa pelikokemusta. Oma maila mukaan. Rohkeasti mukaan pelaamaan!

Äijäjumpassa on ensin alkulämmittely, sitten tehdään lihaskuntoliikkeitä ja lopuksi venytellään. Mukaan voivat tulla laihat ja lihavat, kaikenikäiset ja -kuntoiset miehet. Jokainen liikkuu oman kuntonsa mukaan.

Äijäpuntti on koko kropalle suunnattu treeni, välineinä mm. kuntosalilaitteet ja irtopainot. Treenataan käsiä, selkää, vatsaa, jalkoja ja rintaa oman tason mukaan miesporukalla. Tuntien tavoitteena lihaskunnon kohentaminen, vinkkejä reenaamiseen ja rento meininki. Myös porukan toiveita kuunnellaan!

TTT - Tuijan Tanssi Tunti sisältää matalan kynnyksen tanssillista liikuntaa ja ohjaaja itse kehittelemiä koreografioita. Liikkeet voi tehdä myös tuolilla istuen.

Zumba- Reipas tempoinen tunti sisältää erilaisten biisien tahdissa tehtyjä kuvioita tunnelman ja fiiliksen mukaan. Tunnin aikana saat hien pintaan.



Ikinuorten lihaskuntojumppa -tunnilla tehdään sykettä nostattavia liikkeitä oman kehon painolla ja eri välineillä. Tunnin aikana hiki virtaa! 

Ikinuorten sulkapalloa pelataan varttuneessa seurassa. Tunneilla ei ole ohjaajaa, mutta tarvittaessa vastuuhenkilö auttaa alkuun. Peliaikaa on klo 12-14, voit tulla mukaan liukuvasti oman aikataulusi mukaan. Oma maila mukaan!

Ikinuorten tuolijumppa on lihaskuntoa kohentavaa ja ylläpitävää liikuntaa, joka sopii kaikille myös vähän liikuntaa harrastaneille sekä reumaatikoille tai muille niveloireisille. 

Ikinuorten venyttely -tuntien tavoitteena on kehittää koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta. Lempeän ja kokonaisvaltaisen venyttelyn avulla avataan liikeratoja ja torjutaan ikääntymiseen liittyviä vaivoja. Tunneilla soi rauhallinen ja liikkeitä inspiroiva musiikki. Hyvinvointia mielelle ja keholle!