Aikuisten liikuntaryhmien tuntikuvaukset

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuolto-menetelmä. FasciaMethod  koostuu liikkuvuusharjoittelusta, täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. Harjoittelu on rauhallista, laaja-alaista, täysiä nivelten liikeratoja hyödyntävää.

Hyvinvointijumppa - Omat ryhmät naisille ja miehille. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lyhyestä lihaskunto-osuudesta, venyttelyistä sekä loppurentoutuksesta. Tunnin päätteeksi nautitaan keittiössä kahvit ja pullat. Sopii jokaiselle miehelle ja naiselle!

Jooga on kehon ja mielen terapiaa ja rentoutumista, missä keho, mieli sekä hengitys liittyvät toisiinsa. Se on kiireettömyyden tavoittelua sekä löytöretkeä itseensä. Joogaharjoituksissa lisätään kehotietoisuutta ja opitaan läsnäolon ja olemisen taitoa. Harjoitukset vahvistavat ja lisäävät liikkuvuutta kireissä lihaksissa sekä lisäävät liikelaajuutta nivelissä.

Flow-jooga on dynaaminen joogamuoto jossa siirrytään asanasta toiseen voimistaen kehoa, kehittäen tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla yhdistetään asanoita eri joogamuodoista. Erilaisten variaatioiden avulla löydämme haasteita niin kokeneelle kuin ensikertalaiselle joogaalle.

Yin-jooga on lempeää kehon ja mielen harjoitus. Asanat ovat lempeitä ja  pitkäkestoisia joissa viivähdetään kehoa kuunnellen useita minuutteja.

Crosstraining on toiminnallista lihaskunto ja kestävyysharjoittelua koko kropalle. Tunti suoritetaan kiertoharjoitteluna jossa harjoitellaan monipuolisesti kuntoiluvälineillä sekä kehonpainolla. Harjoitus on intensiivinen, mutta jokainen voi itse säädellä omaa suoritustehoa. Ohjaaja ohjeistaa jokaisen liikkeen ja tarvittaessa antaa vaihtoehtoisen liikkeen. Tunti aloitetaan aktivoivalla alkulämmittelyllä ja lopuksi tehdään palauttavaa venyttelyä

Jumppamix on tunti, jonka teema vaihtuu 2 viikon välein. Teemoja ovat mm. kahvakuula, omankehon paino, keppijumppa ja käsipainot.

Kuntojumppa on monipuolista perusjumppaa, joka sisältää alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja venyttelyn. Tavoitteena on peruskunnon säilyttäminen ja hyvä olo. Jokainen saa tehdä niin rankan treenin kuin haluaa. Sopii varttuneemmillekin. Tule mukaan, vaikka edellisestä jumppakerrasta olisi kulunut jo useampi vuosi. 

Kuntonyrkkeilyssä tehdään harjoituksia sekä itsenäisesti että parin kanssa. Tunnilla koko vartalo saa liikettä ja erityisesti niska-hartiaseutu. Vartalonhallinta kehittyy ja kaloreita palaa. Tehdään lisäksi monipuolisia lihaskuntoharjoituksia kehonpainolla ja lopuksi venytellään. Tunti sopii miehille sekä naisille ja myös nuorille!

Kuntosalicircuitissa treenataan kiertoharjoitteluna monipuolisesti eri lihasryhmiä. Tunneilla käytetään mm. kuntosalilaitteita, irtopainoja sekä oman kehon painoa. Tunti aloitetaan aktivoivalla alkulämmittelyllä ja lopuksi tehdään palauttavaa venyttelyä. Tunti soveltuu jokaiselle lihaskuntoharjoittelusta kiinnostuneelle. Tunneilla ohjaaja opastaa jokaisen liikeen ja tarvittessa antaa vaihtoehtoisen liikkeitä joten aiempaa kokemusta et tarvitse.

Lihaskuntojumppa 75 min sisältää helpon alkulämmittelyn, monipuolista lihaskunto-harjoittelua, sekä loppuvenyttelyn. Tunneilla käytetään oman kehon painoa, sekä käsipainoja, step-lautoja, kuminauhoja ja keppejä. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kokeneille liikkujille. Tunti kehittää lihasten voimaa ja kestävyyttä, sekä aerobista kuntoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

Naisten sähly - Sählyä kannustavassa ja leppoisassa seurassa aikuisille naisille ja yli 13-vuotiaille nuorille naisille. Ei edellytä aikaisempaa pelikokemusta. Oma maila mukaan. Rohkeasti mukaan pelaamaan!

Äijäjumpassa on ensin alkulämmittely, sitten tehdään lihaskuntoliikkeitä ja lopuksi venytellään. Mukaan voivat tulla laihat ja lihavat, kaikenikäiset ja -kuntoiset miehet. Jokainen liikkuu oman kuntonsa mukaan.

Äijäpuntti on koko kropalle suunnattu kiertoharjoitus, välineinä mm. kuntosalilaitteet ja irtopainot. Vahvistetaan käsiä, selkää, vatsaa, jalkoja ja rintaa oman tason mukaan miesporukalla. Tuntien tavoitteena on kohti parempaa hyvinvointia, lihaskunnon kohentaminen, vinkkejä reenaamiseen ja rento meininki. Myös porukan toiveita kuunnellaan! Tunti aloitetaan aktivoivalla alkulämmittelyllä ja lopuksi tehdään palauttavaa venyttelyä. Tunti soveltuu jokaiselle lihaskuntoharjoittelusta kiinnostuneelle. Tunneilla ohjaaja opastaa jokaisen liikeen ja tarvittessa antaa vaihtoehtoisen liikkeitä joten aiempaa kokemusta et tarvitse.

Circuit 365 - Tällä tunnilla yhdistetään monipuolinen ja tehokas lihaskunto sekä kestävyysharjoitus. Tunneilla käytössä myös useita kuntoiluvälineitä jolla saadaan lihakset töihin sekä tehdään monipuolisesti sykettä kohottavia liikkeitä. Tunti tehdään kiertoharjoitteluna ja jokainen voi tehdä liikkeen oman tason mukaisesti. Ohjaaja opastaa jokaisen liikeen ja tarvittaessa opastaa vaihtoehtoisen liikkeen. Tunti aloitetaan aktivoivalla alkulämmittelyllä ja lopuksi tehdään palauttavaa venyttelyä

Iskelmätanssi - Lavoilta tuttuja tanssilajeja soolona tanssien! Tanssilajeina mm. valssi, tango, humppa, jenkka, foxi, cha cha, rumba, salsa ja samba. Hyvän mielen tanssiliikuntaa kotimaisen iskelmän tahtiin. Lopussa lyhyet venyttelyt. 

Tanssitreeni - Vauhdikas tanssitunti, jonka aikana hiki virtaa ja nostetaan fiilis kattoon! Tanssilajeina mm. salsa, samba, cumbia, reggaeton, merengue, cha cha ja bachata. Tunnin aikana lihaskunto-osuus ja viimeinen biisi venytellään.

TTT - Tuijan Tanssi Tunti sisältää matalan kynnyksen tanssillista liikuntaa ja ohjaajan itse kehittelemiä koreografioita. Tunnin aikana hiki irtoaa ja nauru raikaa. Liikkeet voi tehdä myös tuolilla istuen.

Ikinuorten kehonhuolto - tunneilla huolletaan kehoa eri tavoin ja välinein. Tuntien sisältö vaihtelee toiminnallisesta ja dynaamisesta venyttelystä rentoutumiseen. Myös ryhmän toiveet huomioidaan tuntien suunnittelussa.

Ikinuorten kuntosalicircuit - Ikinuorille oma kuntosalitunti jossa aiempaa kokemusta ei tarvitse olla. Kuntosalicircuitissa treenataan kiertoharjoitteluna monipuolisesti eri lihasryhmiä kuntosalilaitteilla sekä vapailla painoilla. Tunneilla käytössä mm. kuntosalilaitteita, kahvakuulia, käsipainoja ja myös harjoitellaan oman kehon painolla. Ohjaaja opastaa jokaisen liikeen tekniikat ja antaa tarvittaessa vaihtoehtoisen liikkeen. Tunti aloitetaan aktivoivalla alkulämmittelyllä ja lopuksi tehdään palauttavaa venyttelyä

Ikinuorten lihaskuntojumppa -tunnilla tehdään sykettä nostattavia liikkeitä oman kehon painolla ja eri välineillä. Tunnin aikana hiki virtaa! 

Ikinuorten sulkapalloa pelataan varttuneessa seurassa. Tunneilla ei ole ohjaajaa, mutta tarvittaessa vastuuhenkilö auttaa alkuun. Peliaikaa on klo 12-14, voit tulla mukaan liukuvasti oman aikataulusi mukaan. Oma maila mukaan!

Ikinuorten tuolijumppa on lihaskuntoa kohentavaa ja ylläpitävää liikuntaa, joka sopii kaikille myös vähän liikuntaa harrastaneille sekä reumaatikoille tai muille niveloireisille.